21/1/12

COM NEIXEN I CREIXEN ELS INSTRUMENTS?


El passat divendres 13 de gener, els nens i nenes de 4rt vam anar al MUSEU DE LA MÚSICA , a l'activitat  Com neixen i creixen els instruments.

L'activitat va consistir en una visita  per alguns punts concrets del museu mentre ens plantejàvem com deuen néixer els instruments, amb quina finalitat, de la necessitat  que tenim els humans de comunicar-nos i expresar-nos amb sons i ritme.


Per poder  aprofundir en com es creen els instruments,  el Museu de la Música ens recomana  aquestes adreces:

Recorregut per una fàbrica de saxos Actual
- http://www.youtube.com/watch?v=RqEoasEzyB4&feature=related
- http://www.youtube.com/watch?v=vhvwNCpzL7U&feature=related
Recorregut per una fàbrica de pianos actual
- http://www.youtube.com/watch?v=fwk4A1kZxkk
- http://www.youtube.com/watch?v=ChiFt7nZeUg
Instruments del S.XXI
El Hang
instrument de percussió inventat a Berna (Suïssa) l’any 2000.
- http://www.ravidhang.com/
(músic d’Israel afincat a Barcelona especialista en Hang.)
Digital Guitar
http://www.misadigital.com/ 

 Ara, després d’haver estat al museu, i com molt bé ens recomana el seu dossier pedagògic, parlarem  de temes com ara:
- Com vivim a l’actualitat la música a casa nostra?
- Quines músiques fem i escoltem nosaltres? Qui toca? Professionals? Nosaltres?...
- Quants alumnes de la classe toquen algun instrument?
- Quants d’aquests alumnes toquen amb altra gent? amb quí? en públic? sovint?
- Qui ha anat a un concert (fora de l’escola) els darrers mesos?
- Qui té Mp3, CD a l’habitació?
- Qui fa la música que escoltem?
- Dels llocs on anem habitualment, en quins hi ha música? L’escoltem o la sentim de fons i prou? (quina funció té?)
A part d'això, intentarem esbrinar l'origen d'algun instrument de cada família...


Vam veure instruments molt valuosos. Què els fa valuosos?   Quantes històries hi ha darrera de la llarga vida d'algun d'aquests instruments?...Seguirem parlant-ne.