24/10/12

A LA TARDOR, NI FRED NI CALOR


I torna la tardor. I seguim cantant...

LA TARDOR QUE JO CONEC
La tardor que jo conec
té gust a raïm i cep,
d’olivera i pluja fina,
de bolets amb julivert.
La tardor que jo conec.

La tardor que jo conec
les petjades fan crec-crec,
botes d’aigua i un paraigua
i el vent que s’enduu barrets.
La tardor que jo conec.

La tardor que jo conec
porta figues i fruits secs,
mandarines i magranes
i el primer dia de fred.
La tardor que jo conec.

          DAMARIS GELABERT



PET, PATUM


Pet patum, pet patum,
pet fa la castanya
pet patum, pet patum,
foc castanya i fum.
(Bis)

La castanyera cou castanyes
amb un bidó foradat,
poseu-me'n una dotzena
en un diari embolicat.

Pet patum, pet patum....

La castanyera abrigada
porta un mocador en el cap,
cou castanyes i moniatos
per a tots els vilatans

Pet patum, pet patum...

La castanyera no deixa
que s'apagui mai el foc,
les castanyes ben calentes
s'han de menjar a poc a poc.

Pet patum, pet patum...

             JORDI TONIETTI

PET, PATUM Escolta

  
CANÇÓ DE PICAR FUSTA


Marrameu torra castanyes
a la voreta del foc,
ja li’n peta una als morros,
ja en teniu Marrameu mort.
Pica ben fort, pica ben fort,
que piques fusta, pica ben fort!


Marrameu i Marrameua,
s’embolica amb el llençol!
Feia veure que era un home
i era una fulla de col.
Pica ben fort, pica ben fort,
que piques fusta, pica ben fort!


Marrameu ja no s’enfila
pels terrats ni pels balcons,
que té una gateta a casa
que li cus tots els mitjons.
Pica ben fort, pica ben fort,
que piques fusta, pica ben fort
!




LA CASTANYA

Vora el foc tinc la mainada
que castanyes fa torrar;
quan estiguin bufadetes
el gatet hi jugarà.(Bis)

La castanya reinflada
pega un bot i fuig del foc
qui té la sort d’agafar-la
no l’ha d’anar a plegar a l’hort.(Bis)

Vora el foc la castanyera
les castanyes va torrant,
  la cassola foradada
paperina i davantal.(Bis)

Els minyons mengen castanyes,
pa torrat i panellets
quan arribin a la plaça
els cauran els calçotets.(Bis)



LA CASTANYERA

QUAN VE EL TEMPS DE MENJAR CASTANYES,
LA CASTANYERA, LA CASTANYERA,
VEN CASTANYES DE LA MUNTANYA
A LA PLAÇA DE LA CIUTAT.
LA CAMISA LI VA PETITA
LA FALDILLA LI FA CAMPANA
LES SABATES LI FAN CLOC-CLOC
I AL BALLAR SEMPRE GIRA AIXÍ.



Escolta  LA CASTANYERA

Escoltem com la canta la Damaris Gelabert.


CAVALLERS DE TAULA RODONA
Cavallers de taula rodona,
provarem si aquest vi és bo.
Provarem, sí, sí, sí,
Provarem, no, no, no,
Provarem si aquest vi és bo.

      Si és bo, si és agradable,
jo en beuré fins a rebentar.
Jo en beuré sí, sí, sí!
Jo en beuré no, no, no!
jo en beuré fins a rebentar!

Quan em mori vull que m'enterrin
al celler on hi ha el bon vi.
Al celler, sí, sí, sí!
Al celler, no, no, no!
al celler on hi ha el bon vi!

I amb els peus darrera la porta
i a la boca un bon rajolí…
I a la boca, sí, sí, sí!
I a la boca, no, no, no!
i  a la boca un bon rajolí!

I a la porta vull que m’hi escriguin:
"Aquí jau el rei dels torrats".
Aquí jau, sí, sí, sí!
Aquí jau, no, no, no!
"Aquí jau el rei dels torrats"!